19 Haziran 2009

The Truman Show




The Truman Show


Senaristliğini Andrew Niccol'un üstlendiği, Ekim 98'de yayınlanan film, 'sinemaseverim' diyen pekçok kişinin izlemiş olduğu, özel ve heyecan verici bir yapıttır.103 dakika boyunca seyircinin dikkatini bir an olsun kaybettirmemekle birlikte, insana "acaba bana da mı yapılıyor?" sorusunu defalarca hatırlatmaktadır.

Konusu gerçekten sıradışıdır. Harika bir adada yaşayan Bay Truman'ın, olup bitenden bi-haber şekilde yaşadıkları, sevinçleri, saflığı ve kurulan oyunu 30 yıl boyunca anlayamayacak kadar hayattan soyutlandırılmış olduğu gerçeği ile yüzyüze kalıyoruz. Sanırım Truman Show, film dünyasının, konu itibari ile en ilginç ve farklı filmlerinden bir tanesidir. İzlenmesi gereklidir; çünkü, eğer başyapıt diyemeyeceksek bile, bu tarzda bir filmle kolay karşılaşılmayacağı için bile hesaba katmalıyız. İzlediğinizde -ki hala izlemeyen var mı bilinmez- hak vereceğinizi umuyorum.

Burada Jim Carrey'nin hakkını da vermeliyiz; ondan başka belki de kimse Truman Burbank karakterini oynayamazdı. J.Carrey ismini duyduğunuz anda, aslında filmin bir komedi tarzı olduğunu haklı olarak düşünebilirsiniz. Ama bana kalırsa film, çoğu "Dram"a taş çıkartacak histedir. Komedi değil dediysek, gülmek yok mu? Elbette var, hem de fazlasıyla..Ama Traji-Komik daha iyi bir tanımdır bu film için.
Not: Özellikle içerik hakkında ayrıntı vermedim, film sitelerinde bulabilirsiniz, ancak ben içeriğe bakmadan izlemenizi tavsiye ederim, zevkini bu şekilde alacağınıza, eminim.

IMDB: 7.9
BeyazPerde:8.8
Yapım Yılı: 1998


İŞTE FİLMİN FRAGMANI

The Truman Show



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder