24 Temmuz 2013

3 Idiots - ( 3 Aptal )



Hint sinemasının son yıllardaki en iyi filmi diyebileceğimiz komedi tarzındaki 3 Idiots, iki saat kırk dakikalık metrajına rağmen hiç sıkılmadan izleyebileceğiniz çok eğlenceli bir film. Yönetmenliğini Rajkumar Hirani'nin yaptığı, baş rolünde Hint sinemasının ünlü oyuncusu  Aamir Khan'ın oynadığı 3 Idiots, komedi filmi olsa da eğitim sisteminin tek düzeliği, ezberci yöntemler ve başarı için harap edilen hayallere ciddi şekilde eleştiri getirmektedir. 

Filmin konusuna gelecek olursak, 3 Aptal'ımızdan biri olan Raju ("Sharman Joshi"), bir yandan garibanlıkta dip yapmış ailesinin geçimi nasıl sağlayacağını düşünen diğer yandan da felçli babasının sağlığını dert etmektedir. Diğer aptalımız Farhan ("Madhavan"), mühendislik eğitimi alması konusunda baskı yapan babasının tavrı nedeniyle çok sevdiği doğal hayat fotoğrafçısı olma hayalini istemeye istemeye terk etmek zorunda kalmaktadır. Ve filmin en sempatik oyuncusu Rancho ("Aamir Khan") eğitim sistemini alaycı bir üslupla eleştiren, herkesin yanından geçerken bile çekindiği okul müdürü Viru ("Boman Irani") ile eğitim sisteminin yanlışlıkları adına tartışmalara giren bir yandan da Raju ve Farhan'a göz kulak olan, keskin mühendislik zekasına sahip olan son aptalımızdır. Üçü de Hindistan'ın en başarılı mühendislik okulu olan ICE'de hem zorlu eğitim yöntemleri altında başarılı olmaya çalışmaktadır hem de günden güne dostluklarını geliştirmektedir.

3 Idiots boş bir vakitte çok keyif alarak izleyeceğiniz türden eğlenceli bir film. Ben biraz tebessüm etmek, Hint insanını ve dolayısıyla Bollywood tarzı filmleri tanıma istiyorum diyorsanız, mutlaka seyretmelisiniz. Filmde uzun süresine rağmen enteresan bir akıcılık var. Ayrıca finali de çok güzel bağlanmış. bana göre filmin en önemli mesajı da dayatma hedefler karşısında heba edilen kariyerler yerine, tutkusu olduğunuz seçimler için gerekirse tüm rahatınızdan vazgeçmeniz gerektiğini anlatmasıdır. Eminim izlerken kendi eğitim sistemimize de çok benzeteceksiniz. Bir de beni bu mesaj paralelinde en çok etkileyen Farhan'ın babasına hayali olan fotoğrafçılığı seçmek ve okulu bırakmak istemesini anlatmaya çalıştığı sahneydi.

Filmde bir de, okulun sert, diktatör ve asık suratlı müdürü Viru'nun kızı Pia ("Kareena Kapoor") vardır. Pia ile Rancho'nun keyifli aşk hikayeleri de filme romantik bir hava katmıştır. Gerçi esas kızımız bana göre tahmin edildiği gibi çok da güzel değil. 

3 Idiots gösterildiği dönemde ve sonrasında Hint sinemasının en çok gişe yapan filmi olmuştur. Hatta dünya genelinde bile bu Bollywood filmine fazlasıyla olumlu eleştiri gelmiştir.

Filmin Imdb puanı (oy verenlerin çoğunluğunun Hint'li olduğunu hissettiriyor biraz) 8.3'tür. 

Filmde sık sık duyacağımız bir söz, filmi özetliyor aslında. "All is well!"

İyi seyirler...



İŞTE FİLMİN FRAGMANI

3 Idiots - ( 3 Aptal )




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder